zaterdag 24 november 2012

Even een blij en kort berichtje


Om even wat van me te laten horen. Afgelopen donderdag ben ik opnieuw tante geworden. Jan Anne en Marianne hebben een ‘first born’ gekregen zoals ze dat hier noemen, en dan ook nog een ‘girl-child’! Jan Anne heeft een aantal foto’s opgestuurd. En mijn vrouwelijke collega’s die de foto zien, raken allemaal even haar mondje aan (op de laptop) en geven een kus geluidje. Ze vinden haar zo mooi, lijkt net een ‘doll’… pop! Femke heet ze en ze is gezond geboren. Jan Anne en Marianne zijn er erg gelukkig mee. Blij en dankbaar ben ook ik! Over minder dan twee weken kan ik haar ontmoeten…

Tijd glipt de laatste weken tussen mijn vingers door. Ik ben druk, druk… Ze willen ineens nog van alles van me, allemaal op het laatste moment. En dan verschuiven ze data, zonder te overleggen… Soms krijg ik er een punthoofd van. Ik heb zelfs mijn reis moeten verplaatsen en verkorten wilde het allemaal lukken. Komende maandag en dinsdag ga ik een training geven aan community health workers. Deze heb ik de laatste weken voorbereid. Mijn begeleider weet nog helemaal niet wat voor training ik ga geven, want de afgelopen week is het niet gelukt om dit te gaan bespreken. Hij heeft ook geen idee hoeveel werk ik erin heb gestopt. Maar ja… dat is nu eenmaal hoe het hier gaat. En het heeft ook wel zijn charmes. Als ik al niet zelfstandig was, dan had ik het hier wel moeten worden.

Dan ga ik volgende week woensdag nog een paar dagen op reis, waarschijnlijk tot en met zondag of maandag. Naar Kunyakumari, het allerzuidelijkste puntje van India… waar de drie oceanen bij elkaar komen en waar je (naar ze zeggen) de mooiste zonsopgang kunt zien. Daarna reis ik door naar waarschijnlijk door Allepey, een klein dorpje aan de westkust van Zuid-India (in de staat Kerala). Daar moeten prachtige rivieren/kanalen zijn, waar je door de ‘jungle’ uren kunt varen (met gids), dorpjes kunt bezoeken en een prachtig mooi huisje aan het water kunt huren. Het lijkt nog een beetje dromerig… maar misschien kan ik toch nog een mooi stukje van India te zien krijgen voordat ik weg ga.

Ik hoop dat alles goed is met jullie. Een fijne zondag morgen!

Liefs,
Froukje Johanna

1 opmerking:

  1. Heel veel succes nog met de laatste werkloodjes en geniet daarna nog ff flink.....

    Freke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, groetjes uit India.