zaterdag 15 september 2012

Voorbereiding en vertrek

Sinds februari dit jaar ben ik in contact gekomen met de organisatie People4Change in Nederland. Na een intakegesprek en het uitwisselen van verwachtingen, zijn zij op zoek gegaan naar een passende opdracht bij een organisatie in een ontwikkelingsland. Ze hebben zich op mijn verzoek toen gericht op India. Het leek me boeiend om eens een land en cultuur te leren kennen waar ik nog bijna niets van wist. People4Change werkt al een aantal jaren samen met de DHAN Foundation in Madurai, India. Met een zekere regelmaat worden daarheen professionals (allerlei) uitgezonden om voor korte of lange tijd hun kennis en expertise te delen. People4Change heeft goede ervaringen met het uitzenden van professionals naar de DHAN Foundation. DHAN is een Indiase non-profit organisatie en richt zich op armoede reductie. Wat de DHAN Foundation allemaal doet, daar zal ik jullie binnenkort wel wat meer over vertellen, maar een onderdeel van hun werk is het bieden van gezondheidszorg. DHAN heeft een projectvoorstel ingediend waarin ik heb kunnen lezen wat ze van mij verwachten en waarin ik een rol van betekenis zou kunnen spelen. Ik ben hier vervolgens mee akkoord gegaan. De komende twee en een halve maand zal ik dus gaan werken in Madurai, een grote stad in het zuiden van India. Wat ik allemaal ga doen en ga ontdekken... dat zullen jullie lezen als jullie mij de komende tijd een beetje willen volgen via dit blog. Je kan je aanmelden, dan krijg je via je email een berichtje als ik iets nieuws heb geplaatst. Als je benieuwd bent naar People4Change, kijk dan even op www.people4change.nl. Ben je nieuwsgierig naar de DHAN Foundation, kijk dan op www.dhan.org.

Ik ben in ieder geval ontzettend nieuwsgierig naar India, maar ook naar mijn werk daar. Ik hoop dat ik in de komende paar maanden mijn kennis, maar ook mijn liefde voor het vak kan en mag delen met anderen... die daar vervolgens weer mee verder kunnen. 

Ik vertrek donderdag 20 september... als ik mijn visum heb. Dat laatste is nog even spannend. Mijn tas moet nog  ingepakt. Ik heb mezelf getrakteerd op een E-reader, dus hoef ik niet veel boeken mee te nemen. Mijn vaccinaties zijn weer helemaal bijgewerkt, malariapillen heb ik gisteren bij de apotheek gehaald. Volgens mij ben ik er klaar voor. Daarbij komt dat ik me net als de andere keren als ik op reis was, me geborgen en veilig voel in de handen van God mijn Vader. Een goede Reisgenoot... 



4 opmerkingen:

  1. God bless en doe de groeten aan Jatan als je hem ziet haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Froukje! Hele goeie reis, succes met de vieze malariapillen slikken en ik ben heel benieuwd naar al je verhalen! Zet'm op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Froukje, ik hoop dat je een goed reis hebt gehad. Thumbs up en succes daar!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, groetjes uit India.