zondag 23 september 2012

De eerste indruk.


Even een snel berichtje uit India. Ik heb nu even internet, vanaf maandag waarschijnlijk elke dag. Daarom even kort jullie een idee geven waarin ik terecht gekomen ben.

Warm, warm, warm! Onvoorstelbaar warm! Ik was vergeten dat warm, zo warm kon zijn.
Lawaai! Madurai is een drukke stad met alle geluiden die daarbij horen. Gisteren door het verkeer gelopen om de straat over te steken… een hele belevenis.

Ik heb onverwacht, maar heel erg leuk, een huisgenoot. Een Nederlandse meid, die twee dagen eerder is gekomen. Lidwien, maar ze noemt zich hier Elizabeth, zo noem ik haar ook maar.  We gaan het hier samen allemaal een beetje ontdekken denk ik! En er is veel te ontdekken.

Vanochtend ben ik met een glimlach opgestaan, ondanks het weinige slapen. India spreekt echt tot de verbeelding en ik moet zeggen: tot nu toe bevalt het mij goed. Maar ja, ik ben hier nog maar een dag.

Ik ben erg enthousiast onthaald door DHAN. Mijn begeleider (heatlh coordinator) Rajapandian heeft me opgehaald, en me  vandaag helemaal bijgepraat. Het projectvoorstel hebben we gezamenlijk doorgenomen. Ik ben ook enthousiast! Later meer hierover.

Het vliegen was in twee woorden: NIET LEUK. Ik weet het nu zeker…vliegen is echt niet mijn ding, en het duurde allemaal zo lang. Ik ben blij dat ik gisteren na een hele dag wachten en vliegen, met beide benen op Indiase bodem ben geland en de eerste paar maanden niet weer hoef!

Volgende week zal ik wat meer vertellen. Want oei… ik zou nu al zoveel kunnen vertellen. Bedankt voor het lezen. En tot de volgende keer.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Froukje Johanna,

    Wat is het herkenbaar!!! De warmte, de drukte en het gevaar bij oversteken. Dat went wel :) Gewoon genieten.

    Doe Raja, Juliana en Vasi de groeten van mij.

    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt al goed, succes met verder wennen en als je tijd hebt plaats ff wat foto's! Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.

    Freke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, groetjes uit India.